Andrum - och lite andra söndagstankar



Så här på söndagen när jag sitter på balkongen, plockar bort lite torra blad från pelargonerna, dricker lite kaffe, hör avlägset söndagsbrus från grannar, funderar jag lite på det här med att skriva och lägga ut bilder på sociala medier.

För mig började det dels via blogg (tidigare bloggar, en i samband med att jag gick en utbildning i textil formgivning och en då jag hade en kolonilott), men också Instagram. Både dessa var den ursprungliga tanken att ha som ett bildbank (det är ju så enkelt och bra med detta på Instagram tycker jag till skillnad mot Facebook).

I och med att jag själv sedan några år tillbaka ännu mer tänker på och vill leva på ett mer miljövänligt sätt och även för att jag startat min firma, så har sociala medier även blivit ett sätt att om möjligt, ge inspiration till andra.



Ibland kan jag på Instagram och på bloggar se tips om hur en kan tänka och vad som kan läggas ut och hur ofta det ska göras inlägg. Det är jättebra att få tips tycker jag, men för mig skulle det kännas jättekonstigt att göra inlägg bara för att det ska göras ett inlägg, för mig är det fortfarande en bildbank (Instagram) för mig själv och har kommit att bli något andra också tycker om att se på, just bilderna. Då det gäller inlägg på bloggen är det ju texten som nu blivit viktig, då jag med den vill nå ut till andra gällande livsstil och även ge, som så här, lite reflektioner omkring det ämnet.



Den här bilden lade jag upp i våras på mina sociala medier. Och det var lite grann kring detta jag ville komma med detta inlägg. Ge dig själv andrum.

Med mitt skapande och i det jag skriver, vill jag i grunden påminna oss om att vi en gång i tiden levde mycket enkelt, och på en del ställen levs det fortfarande väldigt enkelt. Jag vill bara uppmana till lite reflektion kring enkelhet kontra det liv vi lever idag. Ge dig själv andrum.

Ha en fortsatt fin söndag


Kommentarer

  1. Hej, jag tänkte beställa från din butik, men rabattkoden som jag fått från Caroline H. fungerade inte.....
    / Yvonne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg